Теофіпольська селищна рада
Хмельницький район, Хмельницька область

ЗАЯВА про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки містобудівної документації «Детальний план території для розміщення індустріального парку» на території Теофіпольської селищної ради Хмельницького району Хмельницької області

Дата: 01.05.2023 16:26
Кількість переглядів: 144

ЗАЯВА

про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки

містобудівної документації

«Детальний план території для розміщення індустріального парку»

на території Теофіпольської селищної ради Хмельницького району Хмельницької області

 

  1. Інформація про замовника

Теофіпольська селищна рада.

Код ЄДРПОУ: 04405774

КОАТУУ: 6824755100

Адреса: Хмельницька обл., Хмельницький район, смт Теофіполь, вул. Небесної Сотні, буд. 19.

Контактні телефони: 0384420124

Голова: Тененев Михайло Михайлович

Сайт: https://teofipol-gromada.gov.ua/

  1. Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування.

Детальний план території (ДПТ) – містобудівна документація місцевого рівня, що визначає планувальну організацію та розвиток території. Підставою для розробки містобудівної документації «Детальний план території для розміщення індустріального парку» є Рішення Теофіпольської селищної ради від 25 лютого №48-20/2022 «Про надання дозволу на розроблення детального плану території». З метою розроблення детального плану території на земельну ділянку під будівництво індустріального парку на території Теофіпольської селищної ради.

Детальний план території для розміщення індустріального парку на території Теофіпольської селищної ради Хмельницького району Хмельницької області, орієнтовною площею: 28,00 га, знаходиться за межами населених пунктів Тефіпольської селищної територіальної громади в межах кадастрового кварталу 6824785000:04:008 Хмельницького району Хмельницької області.

Основною метою розробленні ДПТ є:

- розміщення індустріального парку на території Теофіпольської селищної ради,  Хмельницького району Хмельницької області;

- виділення аукціонних ділянок під виробничі підприємства V-ІІ класу шкідливості;

- визначення всіх планувальних обмежень;

- визначення містобудівних умов та обмежень;

- обґрунтування існуючих земельних ділянок та їх функціональне використання.

При розробленні детального плану території враховується: генеральна схема планування території України, Схема планування території Хмельницької області, функціональне зонування територій; техніко-економічна ефективність планувальних рішень; рельєф, природно-кліматичні і геологічні умови місцевості; санітарні та пожежні розриви між будівлями; технологічні і інженерно-технологічні вимоги та розташування існуючих мереж.

Умови для реалізації видів діяльності та об’єктів, які матимуть значний вплив на довкілля, визначаються Схемою планування території відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». Згідно з ст. 24 регулюється вибір, надання земельних ділянок та зміна функціонального призначення територій.

У проекті вирішені: функціонально-планувальна організація території; червоні лінії, організація руху транспорту та пішоходів; інженерна підготовка і вертикальне планування території; інженерне обладнання території.

Зв’язок з іншими документами державного планування:

Проект детального плану території розроблено згідно:

Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»;

Закону України «Про відходи»;

Закону України «Про охорону атмосферного повітря»;

Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»;

Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»;

Закону України «Про природно-заповідний фонд України»;

Закону України «Про екологічну мережу України»;

Закону України «Про охорону земель»;

Закону України «Про рослинний світ»;

Закону України «Про тваринний світ»;

Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»;

ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування та забудова територій»;

ДБН Б.2.2-5:2011 «Благоустрій територій»;

ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів»;

ДСП - 173 «Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів»;

ДБН А.2.2-1-2003 «Склад і зміст матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище (ОВНС) при проектуванні і будівництві підприємств, будинків і споруд»;

ДБН В.2.5-75:2013 «Каналізація. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування»;

ДБН В.2.5-74:2013 «Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування»;

ДБН Б.1.1-14:2021 «Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні»

 

  1. Інформація про те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів).

Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою статті 3. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.

Проєктована територія під розміщення індустріального парку розташована за межами населених пунктів Теофіпольської селищної ради,  Хмельницького району Хмельницької області займає площу, орієнтовно 28,00 га. Також до цієї території входить ділянка під реконструкцію ПрАТ «Зернопродукт МХП». К.н. 6824785000:04:014:0004 площею 3,614 га Комунальної власності.

Ділянка проектування у функціональному відношенні являє собою частково забудовану територію поряд з якою розташований Теофіпольський цукровий завод, АЗС, сільськогосподарські підприємства.

Цільове призначення: 11.02 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості.

Основним видом виробничої діяльності ПрАТ «Зернопродукт МХП» є вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур. Одним з видів діяльності підприємства є: виробництво добрив і азотних сполук.

Для виробництва мінеральних добрив на підприємстві використовують: амонію нітрат (аміачну селітру), карбамід та амонію сульфат. Сировина постачається у твердому стані постачається на підприємство у біг-бегах по 1 т.

За ступенем дії на організм людини відноситься до 4-го класу небезпеки (речовини малонебезпечні) згідно з чинними санітарними нормами та правилами.

До ділянки підведена гілка залізниці. З західної сторони території проєктування проходить автомобільна дорога регіонального значення Р-48 з твердим покриттям (заїзди на ділянку відбуваються з цієї автодороги).

Загальна площа території комплексу індустріального парку становитиме – 34,953 га. На території індустріального парку планується 12 аукціонних ділянок, 1 ділянка для транспортно-допоміжної інфраструктури (під’їзду залізничної колії) та ділянка реконструкції ПрАТ «Зернопродукт МХП». Пріоритетними для розміщення галузями діяльності є підприємства з новітніми технологіями, підприємства V-ІII класу шкідливості, підприємства по обслуговуванню транспортних засобів, адміністративні об'єкти, що пов'язані з функціонуванням підприємств, транспортні комунікації та споруди інженерної інфраструктури, що пов'язані з функціонуванням даної зони, а також об’єкти логістики, сервісного обслуговування та іншого.

Таблиця №1. Зони та площі їх обслуговування:

№ п/п

Назва показника

Один. вим.

Кількість

1

 Для розміщення підприємств до IIІ класу шкідливості

га

12,9

2

 Для розміщення підприємств до IV класу шкідливості

га

8,32

3

 Для розміщення підприємств без екологічних наслідків.

 Для соціального, торговельного обслуговування

 адміністративного центру і загальних служб.

 Пожежна частина

га

2,71

4

 Для обслуговування об'єктів транспортної інфраструктури

 (в червоних лініях)

га

5,439

5

 Для обслуговування інженерно-допоміжних об’єктів

га

0,8

6

 Для обслуговування відкритих просторів загального

 Користування (в межах об’єктів)

га

-

7

 Для обслуговування під’їзних колій

га

1,17

8

 Для реконструкції ПрАТ «Зернопродукт МХП»

га

3,614

При розробці зонування території парку враховано наступне:

  • розміщення виробництва у відповідності до можливого екологічного впливу, з мінімізацією впливу на інші зони парку.
  • розмір територій характерний для розміщення підприємств пріоритетних, у відповідності до цієї концепції, галузей промисловості.

Планувальним регламентом передбачається:

  • раціональне використання території і формування об'ємно - просторової композиції виділеної території;
  • розміщення промислових об’єктів та об’єктів їх обслуговування.

Проєктне рішення при детальному плану території базоване на:

  • раціональному використанні виділених територій;
  • визначенню допустимих параметрів забудови земельної ділянки;
  • врахуванні існуючої мережі вулиць та автошляхів;
  • побажаннях та вимогах замовника – Теофіпольської селищної ради, визначених у завданні на проєктування та у ході робочих нарад під час роботи над проєктом.

Містобудівна ємкість ділянок для промислових підприємств визначатиметься проєктом в залежності від типу підприємства, потужності, характеристик технологічних процесів, тощо. Конкретна типологія кожного окремого промислового об'єкту, його потужність та виробничі процеси, цикли, характеристики визначаються на стадії робочого проєкту.

В межах проектної території об’єкти природно-заповідного фонду відсутні.

Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної статтею третьою. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.

Обсяг стратегічної екологічної оцінки визначається переліком основних екологічних проблем наявних на території Теофіпольської селищної ради,  Хмельницького району Хмельницької області.

Ймовірні наслідки:

Серед основних ймовірних екологічних наслідків, пов’язаних з реалізацією ДПТ, наступні:

а) для довкілля:

Атмосферне повітря – можливе забруднення від стаціонарних джерел та пересувних джерел (автомобільний транспорт). ДДП передбачається максимальне збереження зелених насаджень загального користування на території, в тому числі озеленення зовнішніх доріг та санітарно-захисних зон;

Ґрунти – можливе забруднення та порушення ґрунтів від поверхневих вод, що відводиться з території. ДДП передбачається влаштування каналізаційної мережі з відведенням на існуючі очисні споруди, що дозволить знизити рівень забруднення ґрунтів;

Поводження з відходами – можливе забруднення і засмічення ґрунтів, забруднення ґрунтових вод та інше, в зв’язку з незадовільним рівнем централізованого вивезення та роздільного збору ТПВ. ДДП передбачається відведення спеціально обладнаних місць та встановлення контейнерів, систематичний вивіз відходів з контейнерів, впровадити роздільне збирання ТПВ.

Водні ресурси – можливе забруднення ґрунтових вод від неочищених побутових стічних вод, можливе забруднення ґрунтових вод від поверхневих вод, що відводяться з території детального плану. ДДП передбачається влаштування каналізаційної мережі з відведенням на існуючі очисні споруди, що дозволить знизити ризик забруднення ґрунтових вод;

Здоров’я населення – можливе шумове навантаження, основним джерелом шуму є технологічне обладнання, автотранспорт. ДДП передбачається ведення забудови згідно з наміченим функціональним зонуванням, встановлення та організація санітарно-захисних зон до житлової забудови;

б) для територій з природоохоронним статусом – в зв’язку з відсутністю на території детального плану об’єктів природно-заповідного фонду, проектні рішення ДДП не мають впливу на території з природоохоронним статусом;

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення – проекті рішення ДДП не мають впливу на транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення.

 

  1. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено.

В процесі здійснення стратегічної екологічної оцінки ДДП будуть розглянуті наступні альтернативи:

Зважаючи на комплексність рішень ДДП Детального плану, розгляд виправданих альтернатив проектних рішень відбувається в процесі розробки стратегічної екологічної оцінки. Загальною альтернативою ДДП Детального плану, рішення про розроблення якого прийнято, є його можливе не затвердження. Такий сценарій також буде розглянуто в рамках стратегічної екологічної оцінки. Оцінка вказаних альтернативних варіантів буде відображена у Звіті про стратегічну екологічну оцінку.

 

  1. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки.

Основною метою прогнозу є оцінка можливої реакції навколишнього природного середовища на прямий чи опосередкований вплив людини, вирішення задач раціонального природокористування у відповідності з очікуваним станом природного середовища.

Всі методи прогнозування об’єднують у дві групи: логічні і формалізовані.

До логічних методів відносять методи індукції, дедукції, експертних оцінок, аналогії.

При відсутності достовірних відомостей про об’єкт прогнозування і, якщо об’єкт не підлягає математичному аналізу, використовують метод експертних оцінок, суть якого полягає у визначені майбутнього на основі думок кваліфікованих спеціалістів-експертів.

Метод аналогій полягає в тому, що закономірності розвитку одного процесу з певними поправками можна перенести на інший процес, для якого потрібно зробити прогноз.

Формалізовані методи поділяють на статистичний, екстраполяції і моделювання:

  • статистичний метод ґрунтується на кількісних показниках, які дають можливість зробити висновок про темпи розвитку процесу в майбутньому. Сутність його полягає в отриманні і спеціалізованому обробленні прогнозних оцінок об’єкта через опитування висококваліфікованих фахівців (експертів) у певній сфері науки, техніки, виробництва;
  • метод екстраполяції полягає в перенесенні встановленого характеру розвитку певної території чи процесу в майбутнє. Цей метод ефективний при короткостроковому прогнозуванні стосовно об’єкта, який тривалий час розвивався рівномірно без значних відхилень. Ґрунтується на вивченні кількісних і якісних параметрів досліджуваного об’єкта за попередні роки з подальшим логічним продовженням, окресленням тенденцій його розвитку у прогнозованому періоді;
  • метод моделювання полягає у побудові моделей, які розглядають з урахуванням імовірної або бажаної зміни прогнозованого явища на певний період, користуючись прямими або опосередкованими даними про масштаби та напрями змін. При побудові прогнозних моделей необхідно виявити фактори, від яких суттєво залежить прогноз; з’ясувати їх співвідношення з прогнозованим явищем; розробити алгоритм і програми моделювання змін довкілля під дією певних факторів.

Для здійснення стратегічної екологічної оцінки будуть використовуватись вищевказані методи, зокрема буде здійснено:

  • збір та аналіз інформації про поточний стан складових довкілля, включаючи значення ключових екологічних показників;
  • проведення аналізу слабких та сильних сторін ДПТ з точки зору екологічної ситуації;
  • проведення консультацій з громадськістю щодо екологічних цілей;
  • визначення можливих чинників змін антропогенного та природного характеру;
  • проведення оцінки впливу ДПТ на складові довкілля та на стан здоров’я й добробуту населення;
  • моніторинг фактичного впливу впровадження ДПТ на довкілля.

 

  1. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування.

Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглянути заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків на довкілля, визначені законодавством та нормативно-правовими актами.

Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища», визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища. Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог:

а) раціонального і економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій;

б) здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища;

в) здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів;

г) застосування біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров’я населення;

д) збереження територій та об’єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні;

Заходи спрямовані на запобігання, відвернення, уникнення, зменшення, усунення значного негативного впливу на здоров'я населення. При здійсненні планованої діяльності у відповідності до вимог статті 24 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров’я населення шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів будуть розглядатися:

  • відповідні організаційні, архітектурнобудівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами;

 

  1. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку.

Стратегічна екологічна оцінка буде виконана в обсягах, визначених статтею 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».

Пропонується така структура розділу «Охорона навколишнього природного середовища», що розробляється у складі проекту містобудівної документації і відповідно до частини четвертої статті 2 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» одночасно є Звітом про стратегічну екологічну оцінку:

1) зміст та основні цілі ДДП, його зв’язок з іншими документами державного планування;

2) характеристика поточного стану довкілля та здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

3) характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

4) визначення екологічних проблем, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;

6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;

7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання ДДП;

8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);

9) заходи, що передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;

10) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.

 

  1. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання.

Пропозиції та зауваження подаються до:

Теофіпольської селищної ради Хмельницького району Хмельницької області.

Поштовий індекс: 30602.

Адреса: Хмельницька обл., Хмельницький район, смт Теофіполь, вул. Небесної Сотні, буд. 19.

Графік роботи: пн-пт 8:00-17:00.

Сайт: https://teofipol-gromada.gov.ua/

Електронна пошта: vidil_jkhteof@ukr.net.

Контактні телефони: 0384420124, 0964306786.

Голова: Тененев Михайло Михайлович.

Строк подання зауважень та пропозицій (відповідно до частини п’ятої статті 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»): з 1 травня 2023 року до 15 травня 2023 року включно.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь