Реалізація технологічної освітньої галузі в Новій українській школі.
Реалізація технологічної освітньої галузі в Новій українській школі.
Відповідно до плану роботи КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Теофіпольської селищної ради 3 травня 2022 року, з метою здійснення консультативної підтримки професійної спільноти вчителів трудового навчання, в онлайн-просторі було проведено вебінар на тему: «Реалізації технологічної освітньої галузі в Новій українській школі».
Засідання розпочалося із хвилини мовчання: вшанували всіх, хто загинув у боротьбі за територіальну цілісність України.
Директорка ЦПРПП Теофіпольської селищної ради Валентина Міщишина звернула увагу учасників зустрічі на нормативних документах щодо реалізації технологічної освітньої галузі в Новій українській школі, основні засади нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, реалізацію нового змісту технологічної освітньої галузі, сучасні підходи до організації освітнього середовища для реалізації змісту технологічної освітньої галузі в Новій українській школі.
У зв’язку із запровадженням Концепції реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» у дистанційному форматі навчання при ХОІППО здійснено навчання та підвищення кваліфікації вчителів базової середньої школи, які будуть навчати у 2022/2023 навчальному році здобувачів освіти 5-х класів - педагогічних працівників за освітньою локацією –технологічна-13.
Також вона наголошувала на необхідності забезпечення наступності між початковою освітою та середньою ланкою під час реалізації технологічної освітньої галузі в Новій українській школі та опрацюванні матеріалів інформаційно-методичного вісника «Орієнтир» №2 Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти (Спецвипуск «Завершення 2021/2022 навчального року: алгоритми і рекомендації та консультативний путівник ЦПРПП Теофіпольської селищної ради «Базова середня освіта НУШ: Впевнений старт».
Світлана Богуцька, консультант ЦПРПП, зазначила, що при виборі модельних навчальних програм учитель має орієнтуватись на вимоги: відповідність модельної навчальної програми Державному стандарту базової середньої освіти, відповідність структурі, представлення цілісності авторського бачення вивчення навчального предмета або інтегрованого курсу за визначеною програмою у період навчання, дотримання авторами принципів науковості, системності, логічності, послідовності, врахування наступності між початковою й базовою середньою освітою, відповідність програми віковим особливостям учнів, лаконічність і доступність викладу, реалізація ціннісного компонента й українознавче наповнення.
Анатолій Шинкарук, вчитель трудового навчання, «вчитель-методист» Теофіпольської ЗОШ І-ІІІст №2, голова професійної спільноти вчителів трудового навчання, звернув увагу на практичні аспекти організації освітнього процесу під час реалізації змісту технологічної освітньої галузі в Новій українській школі, методичні рекомендації щодо реалізації її змісту та на вибір модельних навчальних програм вчителями технологічної освітньої галузі.
Поділились досвідом застосування сучасних онлайн-інструментів на уроках трудового навчання Лариса Школьна (вчитель трудового навчання, «спеціаліст вищої категорії» Поляхівського НВК «ЗОШ І-ІІІст-колегіум»), Михайло Тишко (вчитель трудового навчання, «спеціаліст вищої категорії» Волице-Полівської ЗОШ І-ІІІ ступенів), Василь Романюк (вчитель трудового навчання, «спеціаліст вищої категорії» Волицької гімназії).
Сподіваємось, що зустріч в онлайн-просторі дала можливість обговорити актуальні професійні проблеми, поділитись досвідом, отримати «свіжі» ідеї та налагодити співпрацю між педагогами.