Порядок подання заяви для реєстрації земельної ділянки в Державному земельному кадастрі
Державний аграрний реєстр (далі – ДАР) – це електронний майданчик, який міститиме всю актуальну інформацію про виробника с/г продукції, через який він зможе легко, швидко та зручно отримати державну підтримку і взаємодіяти з органами державної влади.
Відповідно до ст. 24 ЗУ «Про Державний земельний кадастр», державна реєстрація земельної ділянки здійснюється при її формуванні шляхом відкриття Поземельної книги на таку ділянку. Державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за місцем їх розташування відповідним Державним кадастровим реєстратором центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
З 10 червня 2020 року і строком до двох років реалізується Пілотний проект у територіальних органах державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру, що забезпечують здійснення повноважень з державної реєстрації земельних ділянок, із запровадження принципу екстериторіальності в державній реєстрації земельних ділянок, із запровадження принципу екстериторіальності в державній реєстрації земельних ділянок.
За чиєю заявою здійснюється реєстрація:
- Особи, якій за рішенням органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування надано дозвіл на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки у разі її передачі у власність чи користування із земель державної чи комунальної власності, або уповноваженої нею особи;
- Власника земельної ділянки, користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності ( у разі поділу чи об’єднання раніше сформованих земельних ділянок) або уповноваженої ними особи;
- Органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування ( у разі формування земельних ділянок відповідно державної чи комунальної власності);
- Замовника технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель (у разі внесення до Державного земельного кадастру за результатами проведення інвентаризації земель масиву сільськогосподарського призначення відомостей про земельну ділянку, що входить до такого масиву).
Куди звертатися:
До центрів надання адміністративних послуг (які здійснюють прийняття та передачу документів державним кадастровим реєстраторам), або можна звернутись в електронній формі за посиланням https://e.land.gov.ua/ (доступно для сертифікованих інженерів землевпорядників, які є розробниками документації із землеустрою).
Відповідно до ч. 8 ст. 9 ЗУ «Про Державний земельний кадастр», державна реєстрація земельних ділянок, обмежень у їх використанні, ведення поземельних книг, внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки здійснюються Державними кадастровими реєстраторами, які здійснюють свою діяльність за місцем розташування земельної ділянки (район, місто республіканського значення Автономної республіки Крим, місто обласного значення). При цьому Пілотний проект із запровадження принципу екстериторіальності в державній реєстрації земельних ділянок реалізується стосовно земельних ділянок, державна реєстрація яких здійснюється за: проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок, технічною документацією із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), технічною документацією із землеустрою щодо інвентаризації земель (далі – документація із землеустрою).
Які документи подаються:
- Заява (у паперовій або електронній формі) про державну реєстрацію земельної ділянки за формою з додатком 22 Порядку (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1051%D0%B1-2012-%D0%BF#n369)
- Оригінал погодженої відповідно до законодавства документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки (разом з позитивним висновком державної експертизи землевпорядної документації у разі, коли така документація підлягає обов’язковій державній експертизі землевпорядної документації), у разі, коли така документація підлягає або паперовій або електронній формі відповідно до ЗУ «Про землеустрій»;
- Документація із землеустрою, яка є підставою для оформлення земельної ділянки у формі електронного документа.
Строк розгляду документів:
- 14 календарних днів з дня реєстрації відповідної заяви (при поданні заяви у загальному порядку).
- 7 робочих днів з дня реєстрації заяви за принципом екстериторіальності (при поданні заяви в рамках реалізації Пілотного проекту із запровадження екстериторіальності).
Адміністративний збір за державну реєстрацію земельної ділянки в ДЗК не стягується. На підтвердження державної реєстрації земельної ділянки заявнику безоплатно видається витяг з Державного земельного кадастру.
У разі виникнення додаткових питань громадяни можуть звернутися до працівників бюро у телефонному режимі з 9:00- 18:00 за телефоном 38(044) 3-16-84.