24 – 31 жовтня в Україні відбуваються заходи до Усесвітнього тижня медіа та інформаційної грамотності.
З початком війни українці особливо гостро відчули значення вислову "Інформація - це потужна зброя", адже ми щодня живемо не лише під ракетними обстрілами, а відчуваємо на собі інформаційні атаки у вигляді неправдивих чуток, здатних посіяти паніку та дестабілізувати і так напружену ситуацію, постійних дезінформацій та відвертої брехні з боку рашистів, свідомо перекрученої інформації, яку на перший погляд важко відрізнити від достовірної.
Саме тому зараз для нас важлива медійна грамотність, уміння протистояти цим атакам, аби захистити від них себе та своїх близьких.
24 – 31 жовтня в Україні відбуваються заходи до Усесвітнього тижня медіа та інформаційної грамотності. Уперше святкування глобального тижня медійної та інформаційної грамотності відбулося восени 2012 року за ініціативи ЮНЕСКО.
Експерти Ради міжнародних наукових досліджень та обмінів IREX у межах проєкту «Вивчай та розрізняй: інфомедійна грамотність», що реалізується за підтримки Посольства Великої Британії та Посольства Сполучених Штатів Америки, розробили низку інформаційних матеріалів, які допоможуть нам більш ефективно протистояти інформаційним атакам ворога.
Отож, для початку коротко про принципи медійної та інформаційної грамотності від ЮНЕСКО
Принцип . Суспільство має використовувати інформацію, комунікацію, бібліотеки, медіа, технології, інтернет критично. Вони рівні за статусом, і жодне з цих джерел не варто вважати більш значущим, ніж інші.
Принцип . Кожен громадянин є творцем інформації/знань. Кожен має право на доступ до інформації/знань та право на самовираження. Медійна та інформаційна грамотність має бути для всіх: і для чоловіків, і для жінок - і тісно пов’язана з правами людини.
Принцип . Інформація, знання та повідомлення не завжди є нейтральними, незалежними чи неупередженими. Будь-яка концептуалізація, використання й застосування медіаграмотності повинні зробити це твердження прозорим і зрозумілим для всіх громадян.
Принцип . Кожен/-на громадянин/-ка хоче отримувати й розуміти нову інформацію, знання і повідомлення та мати можливість на спілкування з іншими, навіть якщо він не висловлює це прагнення. Їхні права на це ніколи не мають порушувати.
Принцип . Медійної та інформаційної грамотності не набувають моментально. Це постійний та динамічний досвід і процес. Його можна вважати завершеним, якщо він містить знання, вміння та установки щодо використання, створення та передавання інформації, щодо медіа та технологічного контенту.
Хмельницька обласна державна адміністрація