Методичний кросинг за темою: «Сучасні погляди на проблему імплементації оновленого Державного стандарту дошкільної освіти. Інноваційні підходи до формування природничо-екологічної компетентності дошкільника»
25 травня 2022 року КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Теофіпольської селищної ради спільно з науково методичним центром професійного розвитку керівних та педагогічних працівників Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти проведено чергове заняття методичного кросингу за темою: «Сучасні погляди на проблему імплементації оновленого Державного стандарту дошкільної освіти. Інноваційні підходи до формування природничо-екологічної компетентності дошкільника». У занятті взяли участь педагоги закладів дошкільної освіти Теофіпольської селищної ради, Антонінської селищної ради та Красилівської міської ради.
Регіональні тренери висвітлили науково-теоретичні аспекти: «Реалізація Державного стандарту дошкільної освіти за освітнім напрямом «Дитина в природному довкіллі»» та «Формування екологічного світогляду та екологічної культури учасників освітнього процесу під час еколого-психологічного тренінгу».
Теофіпольську селищну раду представив педагогічний колектив Теофіпольського закладу дошкільної освіти №1 «Зірочка» (директор Олена Рудюк) та вихователька Ольга Романюк, яка презентувала досвід роботи з теми: «Сучасні підходи до формування природничо - екологічної компетентності дітей». Одним із пріоритетних завдань, які поставлені в «Концепції безперервної системи національного виховання», є виховання екологічної культури, гармонійних відносин людини і природи. Отже, формування у майбутнього покоління нової культури ставлення до природного середовища слід розглядати як провідне завдання сучасної освіти, як важливу моральну проблему.
Завдання дбайливого ставлення до природи означені в Конституції України: «Кожен зобов’язаний не заподіювати шкоду природі».
Природничо-екологічну компетентність, педагоги закладу формують з позицій комплексного, системного, діяльнісного, інтегрованого підходів, надають перевагу наочним методам і методам безпосереднього ознайомлення з природою. Стимулюють самостійність дитини у виборі об’єкта природи для пізнання чи догляду.
Колегам зустрічі було представлено відеоролик одного із екологічних проєктів, що реалізований в закладі дошкільної освіти «Зірочка» №1 - «Збережемо блакитну планету». Це калейдоскоп, що складається з маленьких проєктів: будуть наші ялиночки жити, ми квітникарі, бережи воду – збережеш життя, думай про життя - сортуй сміття, друге життя побутовим відходам, ліхтарик надії, екосумка, бережи природу!
Діти в дитячому садочку опановують практичні дії з охорони природи, навчаються експериментувати, аналізувати, робити висновки, в них з’являється бажання спілкуватися з природою і зображати свої враження через різні види діяльності. Початкові екологічні знання стають регулятором поведінки дітей у природі, які допомагають передбачити можливі негативні наслідки нерозважливих вчинків, привчать дбайливо ставитися до довкілля.
Яка людина – такий і світ, який вона створює навколо себе.
У підсумку заняття учасники поділились своїми враженнями та обмінялись планами, ідеями на майбутнє.
За інформацією КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників».